Sprawdzony przepis!

Zupa krem z dyni


Gdy za oknem rozlewa się jesienny chłód, w kuchni króluje dynia w wersji kremowej zupy z dodatkiem pożywnego żółtego sera.Zupa ta ma jeszcze więcej zalet. Przygotowuje się ją bowiem niemal błyskawicznie i jest tak prosta, że z jej przygotowaniem poradzą sobie nawet nastolatki oraz debiutujący w kuchni.

Nie należy zapominać o jej wartościach odżywczych, energetycznych oraz rozgrzewających. Przekonałam Was do dyniowej zupy? Jeśli tak, to do dzieła…

Składniki:
  • 500g miąższu z dyni
  • 60g masła
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 1 litr bulionu (może być z kostki)
  • 250ml kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki mąki
  • 200g twardego żółtego sera (ja dałam parmezan)
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa


Miąższ z dyni kroimy w drobną kostkę lub ścieramy na grubej tarce i podsmażamy krótko na rozgrzanym maśle. Następnie dorzucamy na patelnię posiekany koperek, wszystko mieszamy i smażymy jeszcze chwilę.

W garnku podgrzewamy bulion (ja odlałam litr rosołu z poprzedniego dnia) i dodajemy do niego podsmażoną dynię. Całość gotujemy pod przykryciem przez 15 minut.

Po upływie kwadransa zupę odstawiamy i miksujemy blenderem na krem i ponownie stawiamy na kuchence.

W garnuszku rozrabiamy śmietanę z mąką na jednolitą masę, którą wlewamy do garnka z zupą. Całość mieszamy do czasu, aż zupa zgęstnieje. Następnie przyprawiamy do smaku solą, pieprzem oraz odrobiną, świeżo startej gałki muszkatołowej.
Pod koniec dodajemy starty żółty ser, mieszamy chwilę, czekając, aż się rozpuści i od razu podajemy w towarzystwie chrupiących, opieczonych grzanek.

Smacznego!