Sprawdzony przepis!

Pizza na żytnim spodzie


W ramach propagowania wśród domowników zdrowszego odżywiania, zaczęłam zamieniać w ich codziennym menu pewne składniki, celem osiągnięcia pożądanego efektu. W ten sposób powstała pizza na żytnim, chlebowym spodzie.


Zdrowe dodatki, które urozmaiciły ją z wierzchu, tylko podniosły jej walory, nie tylko wizualne, lecz przede wszystkim zdrowotne.
Przy okazji wyszła też mieszanka, na którą miło było spojrzeć...





Składniki ciasta:
  • 300ml ciepłej wody
  • 25g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy
  • 450g mąki żytniej
  • 50g mąki pszennej

Drożdże rozpuściłam w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru oraz z 50 gramami mąki pszennej. Gdy rozczyn nieco podrósł dodałam pozostałe składniki i dobrze wymieszałam. Odstawiłam do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Gdy ciasto podwoiło swoją objętość, wyrobiłam go ponownie, po czym wyłożyłam nim okrągłą blaszkę o średnicy 28cm.

Składniki sosu:
  • 1 puszka pomidorów w puszce
  • łyżka oliwy
  • Pieprz
  • Suszone oregano (może być bazylia)

Na rozgrzaną oliwę wyłożyłam zawartość puszki, dodałam przyprawy i cały czas mieszając gotowałam na małym ogniu, aż pomidory się rozleciały tworząc gęsty, zawiesisty sos.



Dodatki do pizzy:
  • 1 czerwona papryka
  • 1 zielona papryka
  • 1 pierś z kurczaka gotowana (z rosołu)
  • 1 cebula
  • ½ puszki kukurydzy
  • 100g sera mozzarella
  • Pieprz
  • Sól
  • Ostra czerwona papryka

Ciasto na pizzę posmarowałam sosem pomidorowym i ułożyłam na nim dodatki w kolejności dowolnej. Na końcu całość posypałam serem oraz obsypałam przyprawami.


Pizzę włożyłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 25 minut w 180 stopniach.


Życzę smacznego!